Bent u al voorbereid op de feestdagen? 5 september 2019

Elk jaar weer zorgen de feestdagen voor een omzetboost

Zowel online als in fysieke winkels. De extra weekomzet kan oplopen met 30 tot 40%. Doordat steeds meer mensen hun feestaankopen online doen is hier de grootste stijging te zien. In 2018 werd er aan Sinterklaascadeaus alleen al € 1,6 miljard uitgegeven online!

Opkomst Singles Day, Black Friday & Cyber Monday

Bij feestdagen dient u niet enkel te denken aan de traditionele Nederlandse feestdagen, zoals Sinterklaas en kerst. Een drietal internationale feestdagen doet zijn intocht in de Nederlandse markt; Singles Day, Black Friday en Cyber Monday. Afgelopen jaar bereikte de online bestedingen een piek in het weekend van Black Friday en Cyber Monday. In 2018 steeg de online omzet met 27% ten opzichte van een normale week. Dit stond gelijk aan een bedrag van €309,2 miljoen.

De opkomende populariteit van deze internationale dagen komt doordat mensen steeds eerder beginnen met hun Sinterklaas- en kerstinkopen. Hierbij profiteren zij graag van aanbiedingen. Veel mensen wachten zelfs met het doen van hun aankopen totdat artikelen in de aanbieding komen. Aangezien Singles Day, Black Friday en Cyber Monday in november en december vallen, profiteren klanten zo veel mogelijk van deze kortingen.

De kans voor ondernemers om hierop in te springen! Zorg dan ook dat u goed voorbereid bent op deze drukte.

Tips om te profiteren van de feestdrukte

  • Acties
    Bedenk acties die u rondom de feestdagen wilt gaan inzetten. Denk hierbij aan korting op alle artikelen of een aantal artikelen die u in deze periode extra in de schijnwerpers wilt zetten. Heeft u een webshop? Expirimenteer dan ook met kortingscodes.
  • Adverteren
    Maak deze acties kenbaar in uw winkel en/of webshop, adverteer hiermee en stuur emailcampagnes om uw klanten op de hoogte te brengen. Gebruik bijvoorbeeld Sinterklaas als kapstok: “Wacht niet te lang met uw Sinterklaasaankopen! Profiteer nu al van kortingen op Black Friday.” Ook kunt u bijvoorbeeld uw online campagnes hierop afstemmen
  • Toon betaallogo’s voor meer conversie
    Zorg ervoor dat uw klanten gemakkelijk kunnen betalen. Laat duidelijk de betaalmethoden zien die u accepteert. Dit verhoogt uw conversie. U doet dit door stickers met betaallogo’s op uw winkelruit te plakken of te tonen bij de kassa. Online geeft u de logo’s een duidelijk zichtbare plaats. Bijvoorbeeld op uw homepage in de header, toon ze op uw productpagina’s en uiteraard op de betaalpagina waarop uw klant afrekent.
  • Communiceer duidelijk over de voorwaarden
    Geef direct aan of en hoeveel verzendkosten u berekent. Stunt met tijdelijk geen verzendkosten. Sowieso is het interessant om te onderzoeken of u verzendkosten berekent. Een scherpe prijs kan een Unique Selling Point (USP) zijn om op uw advertentie te klikken, maar als er tijdens het afrekenen duidelijk wordt dat er verzendkosten bijkomen kan de klant alsnog afhaken en betaalt u onnodig voor de klik.

Belangrijke data in 2019

Singles' Day ma 11 november
Intocht Sinterklaas za 16 november
Black Friday vr 29 november
Cyber Monday ma 2 december
Sinterklaas do 5 december
Kerst wo 25 & do 26 december

 

Bedient u uw klanten al optimaal?

EMS heeft een ruim aanbod aan betaalmethoden. Door zowel betaalkaarten als credit cards aan te bieden hoeft u uw klanten nooit nee te verkopen. U betaalt enkel transactiekosten bij gebruik!

Vraag uw betaalmethoden aan!

Bron: Thuiswinkel.org

Toon comments (0)

Wellicht ook interessant voor u

Belangrijke update - SCA komt eraan

PSD2 is een Europese richtlijn met als doel de concurrentie binnen het ‘betalingslandschap’ te verbeteren en de drem

Lees verder

Dalende trend cash zet verder door

Nederlandse consumenten betaalden in 2018 37% van hun aankopen in winkels, horeca en dergelijke met contant geld en 63% met hun betaalpas.  

Lees verder

Treinreizen met betaalkaart succes

De proef op het traject Leiden – Den Haag is nu een klein half jaar onderweg en de eerste resultaten zijn bijzonder positief.

Lees verder