Black Friday is een jaarlijks fenomeen dat de meeste merchants niet langer kunnen negeren, omdat het de verkoop enorm stimuleert, zowel online als in de fysieke winkel. Sommige bedrijven maken zelfs van de gelegenheid gebruik om een hele week van waanzinnige aanbiedingen te creëren om de verkoop te stimuleren tot de maandag na Black Friday, genaamd Cyber Monday. 

Hoe belangrijk is deze week dan? Om u een idee te geven, vertellen we het in aantallen transacties. Tussen dinsdag 22 en maandag 28 november waren er ruwweg 116 miljoen pintransacties in fysieke winkels, wat 15% meer is dan vorig jaar. Online waren er 31 miljoen iDEAL-transacties, met een totale opbrengst van bijna 3 miljard euro. Op Black Friday zelf waren er 20,5 miljoen pintransacties en maar liefst 6,43 miljoen online iDEAL betalingen.

Hoewel webwinkels het meest lijken te profiteren van Black Friday, met ruim 30% meer iDEAL- en creditcardtransacties dan in een normale week, zagen ook fysieke winkels een stijging van 10% meer pin- en creditcardtransacties. Is uw bedrijf klaar voor volgend jaar? Door uw klanten meer betaalmogelijkheden te bieden, kunt u profiteren van het toenemende consumentengedrag tijdens deze week.

Ontdek alle betaalmethoden
 

Creditcards worden steeds populairder en dat laat Black Friday maar al te goed zien. Accepteert u al creditcards?

Black Friday 2022 overzicht ICS cards

Bron: ICS cards, Betaalvereniging Nederland 

Toon comments (0)

Wellicht ook interessant voor u

Nieuwe betaalpassen in Nederland

In de meeste Nederlandse winkels is het nu mogelijk om te betalen met de nieuwe betaalpassen van Debit Mastercard en Visa Debit.

Lees verder

OVpay: het nieuwe in- en uitchecken in het OV

OVpay is de nieuwe manier van in- en uitchecken in het openbaar vervoer (OV) in Nederland.

Lees verder

European Merchant Services (EMS) EMS Payment Services benoemt Joachim Goyvaerts tot nieuwe CEO

PRESS RELEASE

Lees verder