De showroom van Kruizinga.nl

Kruizinga.nl optimaliseert,mét EMS

Het vermogen van Kruizinga.nl om zichzelf steeds weer opnieuw uit te vinden, stroomt duidelijk door de aderen van de Kruizinga’s.

Kruizinga.nl is al meer dan een halve eeuw een toeleverancier van opslag- en transportmiddelen voor alle takken van de industrie. De organisatie is opgericht als een constructiebedrijf annex machinefabriek, maar heeft zich door de jaren heen ontwikkeld tot één van Europa’s grootste ondernemingen in de branche. EMS draagt daar trots een steentje aan bij.

Van productie naar handel

Sjoerd Kruizinga, algemeen directeur: “Tot 1990 richtten we ons vooral op de Nederlandse markt, al hadden we wel klanten in Duitsland en België. Met het openstellen van de Europese grenzen kwam een einde aan het tijdrovende inklaringsproces van bestellingen. Voor Kruizinga hét moment om vol in te zetten op Duitsland. De economie draaide op volle toeren en het was eenvoudig om materialen voor een goede prijs aan te schaffen in het buitenland. In 1995 werd besloten om de eigen productie te staken en ons volledig te richten op de handel. Aanvankelijk waren dat vooral kooien van staal, maar na korte tijd ook handel in kunststof bakken. En daarin zijn we inmiddels één van de grootste van Europa. Nieuw, gebruikt of verhuur: Kruizinga.nl heeft voor alle ondernemingen en consumenten wat ze zoeken.”

 Veel keus in de magazijn van Kruizinga.nl

Het internet al snel omarmd

Nog voor de eeuwwisseling was het bedrijf al op het web te vinden. “Aanvankelijk met een statische webpagina waarop we de onderneming presenteerden”, zegt Kruizinga. Om er trots aan toe te voegen: “Maar ondernemend als we zijn, letterlijk en figuurlijk, maakten we er al snel een echte verkoopsite van. Van meet af aan was de website succesvol en daarom hebben we in 2010 besloten te stoppen met het versturen van fysieke folders en catalogi. Anno 2018 staat de website van Kruizinga.nl centraal in de verkoopstrategie van Kruizinga, waarbij de showroom in Wapenveld dient als een ‘experience center’ en de website perfect aanvult.”

Zoveel klanten, zoveel keuzes

“Als je mensen de mogelijkheid biedt om via internet te bestellen, moet je ze ook faciliteren in het online kunnen betalen”, zegt Michael Damen, Business Controller bij Kruizinga.nl. In die functie is hij inmiddels vier jaar betrokken bij het opzetten, inrichten en uitbreiden van de betaalsystemen op de website van Kruizinga.nl. “In eerste instantie konden klanten alleen betalen via iDEAL of overmaken middels bankoverschrijving”, licht Damen toe. “Duitse klanten bleken echter een voorkeur te hebben voor PayPal en onze klanten uit België werken graag met Bancontact. Daarnaast kregen we steeds vaker het verzoek om te kunnen betalen met een creditcard.”

“De ABN AMRO Bank is al jaren onze huisbank en kwam in 2017 met een nieuwe propositie: een betalingsoplossing aanbieden in samenwerking met EMS. We waren toe aan ruimere en flexibele betaalmogelijkheden en zo is de samenwerking tot stand gekomen”, zegt Damen. “We wilden vooruit met een degelijke partij die net zo betrouwbaar is als wijzelf en ons ontzorgt in het betalingsverkeer”, voegt Kruizinga toe. “Toen duidelijk werd dat integratie van de oplossing in onze systemen eenvoudig was en kon worden gerealiseerd met de ‘look & feel’ van Kruizinga.nl, was de keuze snel gemaakt.”

Analyseren & optimaliseren

Michael Damen werkt met de EMS internetkassa en My EMS.Damen: “Dankzij de verkregen betaaldata uit de rapportagetools van EMS kunnen wij diverse analyses uitvoeren waarmee wij optimalisatieslagen hebben kunnen doorvoeren, die elk leiden tot betere conversie. Ook bij het benaderen van nieuwe markten. Ik gebruik de betaaldata daarnaast om het budget voor search campagnes gerichter in te zetten. Ik zie in de rapportages precies wanneer de meeste sales plaatsvinden. Daardoor weet ik ook wanneer de kans op conversie het hoogst is. Dat zijn de momenten dat het budget voor onze search campagnes wordt verhoogd. Als de conversiepiek voorbij is, wordt het budget weer teruggebracht. Zo zetten we het searchbudget optimaal in.”

Eenvoudig bestellen en betalen

Dankzij de flexibiliteit van de EMS internetkassa waarmee Kruizinga.nl werkt, heeft Kruizinga bestellen en betalen eenvoudiger kunnen maken, zowel voor binnen- als buitenlandse klanten. Damen: “Met buitenlandse klanten kan btw best een ingewikkelde kwestie zijn. Voorheen moesten we nadat we een opdracht van een buitenlandse klant hadden ontvangen, handmatig uitzoeken hoe en wat, en dat leidde tot vertraging in de levering. Nu hebben we een geautomatiseerd systeem opgezet inclusief een koppeling met het systeem voor de uitwisseling van btw-informatie (VIES) en geldigverklaring btw-nummer van de Europese Commissie."

"In de praktijk betekent het dat de klant zijn btw-nummer invoert en het systeem de variabelen controleert en het juiste btw-percentage aan de order toekent. Het stelt ons in staat om orders direct te kunnen verwerken; we hoeven niet te wachten op uitkomsten van een handmatig BTW-onderzoek. Daarnaast resulteren de ruime directe betaalmogelijkheden in een veel snellere orderverwerking. Het lukt steeds beter om de afdeling orderpicking aan de slag te laten gaan direct na binnenkomst van een online order. Inmiddels weten een veelzijdigheid aan klanten, zoals toeleveranciers voor de automobielindustrie, ministeries, retail, scholen en particulieren ons te vinden. Voor een ruim assortiment, snelle levering én goede betaaloplossingen.”

3-tips voor de juiste keuze

Goed advies is nooit weg. Bekijk onze drie tips voor het kiezen van juiste betaalmethoden voor uw e-commerce onderneming.

Kies uw online betaalmethoden vooral voor uw klanten

Belangrijk voor het kiezen van betaalmethoden is dat u weet waar uw klanten vandaan komen.

Durf iets nieuws te proberen!

Alleen door nieuwe betaalmethoden te proberen leert u wat de voorkeuren van uw klanten zijn.

Gebruik verkoopdata voor meer conversie!

Zorg dat u beschikt over rijke verkoopdata.