Benut de aantrekkingskrachtvan betaallogo’s

De conversie van uw webwinkel verdient uw continue aandacht. Denk daarbij ook aan de betaallogo’s.

Het inzetten van betaallogo’s versterkt de aantrekkingskracht van uw webwinkel én van uw online en offline promoties. Het lijkt een detail, maar het verbetert wel uw bereik en uitstraling.

 

iDeal accepteren Mastercard accepteren Bancontact accepteren Maestro accepteren PayPal accepteren Discover accepteren Klarna accepteren Diners Club accepteren Visa accepteren Masterpass accepteren V-pay accepteren Union Pay accepteren JCB accepterenAmerican Express

 

Een bewezen feit: logo’s vergroten uw aantrekkingskracht

In winkels en in de horeca zijn ze een vertrouwd gezicht: de stickers op de etalageruit of bij de kassa met daarop een of meer bekende logo’s zoals Maestro, Mastercard of Visa. Daarmee laten winkeliers weten dat een klant welkom is met haar voorkeursbetaalmethode. Uiteraard kunt u online hetzelfde doen. Daarom geven wij de volgende tips voor een hogere online conversie. En we hebben een set betaallogo's die u makkelijk kunt downloaden.

 

Download hier een volledige set betaallogo's

 

Geef de logo’s hun verdiende plek op uw website of app

Er zijn diverse plekken waar u online de betaallogo’s kunt laten zien:

  • Plaats betaallogo’s op uw homepage of landingpagina’s.
  • Geef betaallogo’s een standaardplaats in de header van uw webwinkel, zodat ze op elke pagina goed zichtbaar zijn.
  • Laat betaallogo’s zien op de productpagina’s rond de bestelknop.
  • Of op de checkoutpagina bij het winkelwagenoverzicht.
  • Vergeet niet de logo’s af te beelden in bijvoorbeeld uw e-nieuwsbrief of banner.

 

Enkele vuistregels voor beter gebruik van betaallogo’s

Betaallogo’s verdienen wat extra aandacht. Zet ze goed in door op deze vuistregels te letten:

  • Pas de grootte van de logo’s naar wens aan. Het publiek herkent de bekende logo’s van onder meer iDEAL, Mastercard en Visa makkelijk aan de kleuren en vorm, ook als ze klein zijn afgebeeld. Ze passen dus ook prima op een mobiele site of in een app.
  • Laat de belangrijkste betaallogo’s als eerste zien. Bezoekers uit Nederland willen bevestigd zien dat ze met iDEAL, Mastercard of Klarna kunnen afrekenen. Voor bezoekers uit België moet je laten zien dat je ook Bancontact accepteert.
  • Accepteert u nieuwe betaalmethoden, zoals Klarna of American Express? Geef deze logo’s wat extra nadruk, bijvoorbeeld door ze groter af te beelden of er promotie voor te maken met banners of in nieuwsbrieven.
  • Houd bij het ontwerpen van uw website al rekening met betaallogo’s.
  • Pas het gebruik van betaallogo’s aan als dat op basis van verzamelde data nodig is. (Meer weten over data verzamelen? Klik hier.)

Download uw volledige set betaallogo's

 

Meer tips

Optimaliseer uw conversie

Kies uw online betaalmethoden vooral voor uw klanten

Gebruik uw betaaldata

Gebruik verkoopdata voor meer conversie!